USLOVI KORIŠĆENJA WEB SAJTA I ELEKTRONSKE PRODAVNICE NOVAX.RS

Osnovne odredbe

Ovim uslovima korišćenja web sajta i elektronske prodavnice Sorabi RS Vranje (u daljem tekstu Sorabi RS) bliže se uređuje način internet prodaje naših proizvoda koji se odnosi na informacije i uslove u vezi sa samom prodajom, pravima i obavezama članova, odnosno kupaca i korisnika naših usluga, način obračunavanja naknade i troškova internet kupovine, kao i ostale zakonske odredbe vezane za istu, a koje su od značaja za korišćenje web sajta novax.rs.

U skladu sa tim, sve odredbe koje slede odnose se na elektronsku trgovinu i predstavljaju odredbe ugovora između Sorabi RS i svakog registrovanog korisnika, sve u skladu sa propisima koji uređuju prava i obaveze koje se odnose na korišćenje web sajta i elektronske prodavnice.

Internet sajt Sorabi RS svoje poslovanje vrši u skladu sa propisima Repubilke Srbije, a naročito u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, Zakonom o elektronskoj trgovini i Zakonom o zaštiti potrošača.

OPŠTI USLOVI KUPOVINE

Osnovni podaci o firmi:

ANA STMENKOVIĆ PR SORABI RS VRANJE

Proleterskih brigada 37 Vranje, Srbija

PIB: 109851831

MB: 64471481

tel: 0653062307

web: www.novax.rs

e-mail: info@novax.rs

delatnost i šifra:  4332

ANA STMENKOVIĆ PR SORABI RS VRANJE je u sistemu PDV-a.

Kupovina u Sorabi RS (novax.rs) 

Opšte odredbe – ugovor u elektronskoj formi

Prema Zakonu o zaštiti potrošača (Službeni glasnik RS, br. 6/2016) kupovina putem ove internet stranice smatra se ugovorom u elektronskoj formi i ugovorom na daljinu. Prodavac se obavezuje da kupcu dostavi izabrani proizvod na datu adresu u određenom roku, a kupac se obavezuje da unapred plati isporučenu robu. Danom zaključenja ugovora smatra se trenutak kada kupac primi našu potvrdu o porudžbini na mejl adresu koju nam je dostavio prilikom poručivanja proizvoda.

Kupac ima pravo na odustanak od ovakvog ugovora u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, u roku od 14 dana od dana prijema naših proizvoda. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora, da navede razloge zbog kojih odustaje.

Kada se isporuka proizvoda iz jedne porudžbine sastoji iz više pošiljki, rok od 14 dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka dospela kod kupca. U slučaju odustanka od ugovora, kupac snosi troškove vraćanja kupljenih proizvoda. Kupac ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način. Obrazac za odustanak od kupovine možete preuzeti ovde.

Izjava o odustanku od ovakvog ugovora smatraće se blagovremenom ukoliko nam je poslata u navedenom roku i proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu. Takođe, omogućeno Vam je da pošaljete obrazac za odustanak na našu e-mail adresu, a o prijemu ćemo Vas obavestiti bez odlaganja. Protekom navedenog roka prestaje pravo kupca na odustanak od ugovora. Pored toga, čitanjem ovih Uslova i potvrdom da ste pročitali, smatra se da je kupac obavešten i da je preuzeo primer obrasca za odustanak i reklamacionog lista.

Način porudžbine

Sve cene na sajtu su konačne i izražene su u dinarima i važe u momentu izvršenja narudžbine. U cenu su uračunati svi pripadajući porezi.

Odredjeni proizvodi dostvljaju se besplatno dostavnim vozilom naše firme i oni su posebno označeni. Za sve ostale proizvode troškove dostave snosi kupac prema utvrđenom cenovniku brze pošte AKS koji možete pogledati na linku: https://www.aks.rs/cenovnik/.

Prilikom porudžbine, potrebno je da nam dostavite podatke koji su nam potrebni za realizaciju porudžbine:

  • ime i prezime,
  • adresa na koju se vrši isporuka,
  • mesto i poštanski broj (* za Beograd je neophodno napisati i naziv opštine)
  • e-mail adresa
  • broj telefona.

Klikom na dugme POTVRDI, potvrđujete svoju saglasnost sa uslovima kupovine i  isporuke.

Nakon što porudžbina bude obrađena, na e-mail kupca će stići potvrda o prijemu porudžbine. Porudžbina se obrađuje na dan prijema, a najkasnije prvog narednog radnog dana.

Načini plaćanja

Na sajtu novax.rs moguće je poručiti proizvode i platiti ih na sledeći način:

  1. Direktna bankovna transkcija – Ovaj vid plaćanja podrazumeva da, nakon poručivanja, uplatite iznos porudžbine na žiro račun naše firme: 340-11420308-85
  2. Plaćanje po predračunu – nakon što izvršite porudžbinu, mi ćemo vam u roku od 24h (radnim danima) izdati predračun za plaćanje

Način i rok isporuke

Nakon što ste završili proces poručivanja klikom na dugme POTVRDI na e-mail adresu koju ste prijavili prilikom popunjavanja podataka, automatski ćete dobiti potvrdni mail o uspešnoj kupovini. Time je Vaša porudžbina ušla u proces obrade i slanja.

Naručene proizvode isporučujemo na teritoriji Republike Srbije u svim mestima za proizode koje dostavljamo našim dostavnim vozilom, dok proizvode koji se šalju brzom poštom dostavljamo u mestima u kojima je moguća isporuka od strane kurirske službe Aks.

Rok isporuke je 3 do 10 radnih dana, u redovnim okolnostima. Isporuke se ne vrše vikendom i državnim praznicima i uskladu sa poslovnom politikom i radnim vremenom kurirske službe.

U slučaju vanrednih okolnosti ili bilo kakvih problema vezanih za Vašu porudžbinu bićete blagovremeno obavešteni.

Troškovi isporuke

Isporuka odredjenih artikala je besplatna i oni su jasno označeni. Za sve ostale proizvode cena isporuke zavisi od tezine paketa i naplacije se po cenovniku koji možete pogledati na linku https://www.aks.rs/cenovnik/. Isporuka proizvoda koji nisu označeni za besplatnu dostavu se plaća prilikom preuzimanja pošiljke, direktno kuriru gotovinom.

Obaveštenje o ceni isporuke će Vam stići i na e-mail prilikom uspešno obavljenog procesa poručivanja, zajedno sa specifikacijom porudžbine.

Preuzimanje Pošiljke

U procesu isporuke potrebno je da kupci naših proizvoda obezbede prijem istih. Proizvodi za koje je isporuka besplatna biće isporučeni našim dostavnim vozilom u periodu od 8-20h. Za sve ostale isporuke važi vreme dostave kurirske službe. Kuriri pošiljke donose na adresu za isporuku u periodu od 8-18 h. Molimo Vas da u tom periodu obezbedite da na adresi bude osoba koja može preuzeti pošiljku.

Prilikom preuzimanja pošiljke potrebno je da vizuelno pregledate paket da bi utvrdili da li postoje oštećenja. Ukoliko primetite da je transportna kutija značajno oštećena i posumnjate da je proizvod možda oštećen, odbijte prijem pošiljke i odmah nas obavestite. Ukoliko je pošiljka naizgled bez oštećenja slobodno preuzmite pošiljku i potpišite kuriru/našem dostavljaču otpremnicu.

Uobičajena praksa je da Vas kurir/naš dostavljač kontaktira neposredno pre isporuke kako bi najavio svoj dolazak. Kurir pokušava svaku pošiljku da uruči u dva navrata. U slučaju da kupac ne bude na adresi ili se ne javlja na telefon ostavljen u porudžbenici, kurir još jednom pokušava dostavu i u suprotnom vraća nam paket. Po prijemu pošiljke, kontkatiraćemo Vas kako bi ustanovili razlog neuručenja i dogovoriti se o ponovnom slanju.

Pravo na odustajanje – povrat novca

Opšte odredbe

U slučaju odustajanja od ugovora, kupac ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za drugi proizvod. Kupac je u obavezi da zahtev za Odustanak od ugovora popuni i pošalje na e-mail adresu info@novax.rs, sa svim podacima vezanim za povrat novca.

Prodavac je dužan da kupcu vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora.  Novac će mu biti vraćen po prijemu proizvoda, i nakon što se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan.

Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Procenat oštećenja utvrđuje ovlašćeno lice u kompaniji Sorabi RS ili neka od partnerskih firmi, te se za utvrđeni procenat umanjuje iznos koji se vraća potrošaču. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca u tolikoj meri da se proizvod više ne može prodavati, odbiće se vraćanje novca i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak. 

Način povrata novca u skladu sa načinom plaćanja robe:

  1. Direktna bankovna transakcija – Povrat novca se vrši na broj bankovnog računa koji naznačite u obrascu za odustanak od ugovora
  2. Plaćanje po predračunu – Povrat novca se vrši na broj bankovnog računa koji naznačite u obrascu za odustanak od ugovora
  3. Plaćanje karticama – Povrat novca se vrši na broj bankovnog računa koji naznačite u obrascu za odustanak od ugovora

Ukoliko kupac želi drugačiji način vraćanja sredstava, potebno je da nas o tome obavesti prilikom slanja obrasca za odustanak. Svi troškovi isporuke i naknada za povraćaj novca, padaju na teret kupca, u slučaju odustanka od ugovora.

Vraćanje sredstava vrši se u roku od 14 dana od dana prijema obrasca za odustanak, osim u slučaju da nam nisu vraćeni naručeni proizvodi, kada se vraćanje sredstava vrši nakon prijema vraćenih proizvoda. Kupac je dužan da kupljeni proizvod vrati u roku od 14 dana od dana slanja obrasca za odustanak.

Sa naše strane se obavezujemo da ćemo, odmah po prijemu robe koja se vraća po osnovu odustanka od ugovora izvršiti povraćaj sredstava koja su uplaćena za vraćenu robu.

Procedura za povrat novca

Ukoliko se kupac odluči da poručeni proizvod vrati i raskine tako ugovor na daljinu potrebno je da nas kontaktira na 0653062307 ili da nas obavesti ma e-mail adresu info@novax.rs.

Za povraćaj novca potrebni su nam ime i prezime kupca, datum kupovine i naziv kupljenog artikla kako bi se u sistemu registrovala vaša porudžbenica. Potom je potrebno dati broj dinarskog tekućeg računa i naziv banke u kojoj imate navedeni račun.

Čim dostavite potrebne podatke, biće kreirana dokumentacija (obrazac za odustanak od kupovine) koja će Vam sa procedurom za povraćaj sredstava biti prosledjena na e-mail adresu koju ste ostavili prilikom kreiranja porudžbine. Povraćaj sredstava se vrši iskljucivo na gore navedeni način, uplatom na dinarski tekući račun i nije moguće slati novac po kuriru u gotovini prilikom preuzimanja vraćenog proizvoda.

Prodavac preko Aks brze pošte, ili našeg dostavljača pravi najavu i organizuje preuzimanje proizvoda od kupca. Prilikom preuzimanja kupac je u obavezi da proizvod vrati, u ispravnom i nekorišćenom stanju, u svoje originalno neoštećeno pakavanje. U suprotnom, odustanak od ugovora i povraćaj novca neće biti moguć.

Troškove za vraćanje proizvoda snosi kupac, po ceni jedne poštarine po zvaničnom cenovniku kurirske službe Aks koji možete videti OVDE, sem u slučajevima kada kupac dobije neispravan ili pogrešan artikal. Poštarinu kupac plaća gotovinom Aks kuriru koji bude preuzimao robu za vraćanje.

Ukoliko je kupac naručio robu za koju je dostava bila besplatna a koja je isporučena našim dostavnim vozilom, cena povrata robe iznosi 38.000,00 din i kupac se obavezuje da taj iznos plati unapred u celosti pre nego što naše dostavno vozilo krene iz glavnog magacina.  

Zamena Artikala

Ukoliko ste nakon prijema pošiljke konstatovali da želite da ga zamenite za drugi artikal iste ili veće cenovne kategorije, molimo Vas da nas obavestite na naš e-mail info@novax.rs ili da nas kontaktirate telefonom na broj 0653062307.

Nakon prijavljene zamene, očekujte poziv od nas kako bismo se dogovorili oko preuzimanja artikala od Vas koje želite da zamenite. Neophodno je da dokumentaciju koja će Vam zbog zamene stići na e-mail adresu odštampate, čitko popunite i spakujete zajedno sa pošiljkom koju vraćate. Nalog za preuzimanje paketa kod kurirske službe (ili našeg dostavljača) kreira naša firma Sorabi RS.

Kuriru/našem dostavljaču koji dođe kod Vas na adresu da preuzme paket je neophodno da predate adekvatno upakovan artikal jer sva odgovornost za oštećenja prilikom transporta ide na račun pošiljaoca. Čim artikal stigne kod nas, vrši se provera artikla da li je poslat u adekvatnom stanju i automatski se šalje zamenski artikal sa novom račun-otpremnicom. Otkupninu čini razlika u ceni dva proizvoda, poštarina za preuzimanje paketa koji se vraća i poštarina za slanje novog proizvoda.

Napomena: Poručeni artikal nije moguće menjati ukoliko je otvaran, korišćen i ako nema originalno pakavanje.

Rok za zamenu artikla je 14 dana od trenutka podnošenja zahteva od strane kupca.

Reklamacije

Opšti uslovi – evidentiranje reklamacije

Potrošač može da ostvari svoja prava po osnovu saobraznosti u roku od 2 godine, osim ukoliko nije drugačije naglašeno.  

Prilikom preuzimanja pošiljke molimo Vas da u prisustvu kurira proverite svoj paket. Ukoliko na njemu ima vidljivih oštećenja (pocepani delovi i ugnječenje) paket ne bi trebalo da preuzmete. Potrebno je da nas o tome obavestite putem mejla info@novax.rs ili telefona 0653062307 pri čemu su nam neophodne sledeće informacije:

  • Ime i prezime kupca,
  • Naziv poručenog proizvoda
  • Kontakt telefon
  • Datum kupovine
  • Razlog odbijanja paketa

U najkraćem mogućem roku obavestićemo Vas o daljem toku reklamacije.

Ukoliko ste primili pošiljku i nakon otvaranja pakovanja ustanovili da isporučena roba oštećena, da joj nedostaje/u deo/delovi ili da je roba nesaobrazna naručenoj, molimo Vas da nam, najkasnije u roku od 24h od trenutka prijema pošiljke, obavestite putem telefona 0653062307 ili da nam pošaljete e-mail na info@novax.rs sa:

  • Ime i prezime kupca,
  • Naziv poručenog proizvoda
  • Kontakt telefon
  • Datum kupovine
  • Problemom reklamacije

Pravo na reklamaciju imate od trenutka isporuke pošiljke, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (Sl glasnik RS 62/20144).

Prilikom evidentiranja Vaše Reklamacije, na mail će Vam biti poslat reklamacioni list. Ovaj dokument je neophodno popuniti podacima vezanim za kupovinu i problem reklamacije I poslati na naš e-mail: info@novax.rs. Reklamacioni list možete preuzeti OVDE.

U najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije pisanim ili telefonskim putem, odgovorićemo vam na izjavljenu reklamaciju tj. zamenu i obavestićemo Vas o daljem postupanju.

Rešavanje reklamacije

Rok za rešavanje reklamacije je 15 dana (izuzetak su nameštaj i tehnička roba kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana) od trenutka prijave iste.

Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača na odgovor prodavca. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom prodavca ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.

U slučaju da prodavac (Sorabi RS) odbije reklamaciju dužan je da:

  • Pruži odgovarajuće obaveštenje potrošaču u slučaju odbijanja reklamacije 
  • Potrošača sveobuhvatno obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Ukoliko se reklamacija izjavljuje nakon proteka 2 godine od dana kupovine, potrošač je dužan da reklamaciju izjavi davaocu garancije.

Prilikom rešenja Reklamacije, ukoliko je odobrena, imate mogućnost:

  • Zamene za isti proizvod
  • Zamene za drugi proizvod
  • Povrat novca

U prve dve situacije zamenu organizuje  Sorabi RSKreiraju se dva naloga, jedan za preuzimanje reklamirane pošiljke i drugi za slanje zamenskog paketa. Obe pošiljke preuzima kurirska služba Aks o našem trošku.

U trećoj situaciji  Sorabi RS kreira nalog kod Aks brze pošte za preuzimanje paketa od kupca, a nakon dospeća proizvoda uplaćuje se kompletan iznos na tekući račun kupca.

Kao prodavac dužni smo da potrošaču bez odlaganja izdamo pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdimo prijem reklamacije, odnosno saopštimo broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.

Sorabi RS ima ugovor sa kurirskom službom Aks i u slučaju reklamacije, potrošač može da, o trošku trgovca, pošalje robu zbog nesaobraznosti.

Saobraznost

Kompanija Aks je dužna da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru. Sorabi RS je odgovoran za nesaobraznost robe po ugovoru koja se pojavi u roku od 2. godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 meseci od dana prelaska rizika na potrošača, može se pretpostaviti da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na potrošača. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi Sorabi RS.

Otklanjanje nesaobraznosti posle isteka zakonskog roka

Posle isteka zakonskog roka saobraznosti robe (2 godine) potrošač je sam odgovoran za slanje robe na servis. U tom slučaju samo on snosi troškove slanja i primanja robe i troškove popravke. Spisak servisa isporučuje se zajedno sa dokumentacijom koja ide uz robu a pojedini proizvođači daju samo podatke o centralnom ovlašćenom servisu koji kupca dalje preusmerava na njemu najbliži ovlašćeni servis. Sorabi RS će rado izaći u susret potrošačima i pomoći im oko informacija o dostupnim servisima posle isteka zakonskog perioda saobraznosti.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravedan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies

Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač po isteku jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora. Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se, pored ostalog:

  • u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
  • za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
  • na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
  • na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
  • u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.

Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.